Общи условия

Общи условия

Настоящите общи условия уреждат отношенията между „Спектър” АД, ЕИК: 831431323, регистрация по ЗДДС: BG831431323, седалище и адрес на управление: гр. София, Столична община – район Средец, ул. „Карнеги” №11А, адрес на Печатната база: гр. София, ул. „Хайделберг” №7, адрес за кореспонденция: гр. София, ул. „Хайделберг” №7, e-mail: ivaivanova@spektar.bg, тел.: 02 8078 188, IBAN: BG65FINV915010BGN06R3Y – в лева и IBAN: BG40STSA93000021947366 – в евро, наричано по-долу Печатница Спектър / Печатницата и лицата, възлагащи от разстояние изработка и доставка на полиграфическа продукция на Печатницата, наричани по-долу Клиенти.

Чл. 1. Общи разпоредби

(1) Печатница Спектър е производител на полиграфическа продукция.

(2) Изработката и доставката на част от асортимента на Печатницата може да бъде поръчана и посредством онлайн магазин.

(3) Настоящите Общи условия се прилагат за всички договори за изработка и доставка на полиграфическа продукция на Печатницата, възлагани от разстояние, включително през онлайн магазина на Печатницата.

Чл. 2. Онлайн магазин

(1) Онлайн магазинът на Печатница Спектър (Spektar Web2Print Shop)” е софтуер, разположен на адрес web2print.spektar.bg, даващ възможност на лицата да разгледат, поръчат/ възложат и заплатят изработката и доставката на продукт/и от асортимента на произвежданата от Печатницата полиграфическа продукция.

(2) За да използва пълната функционалност на онлайн магазина, е необходимо клиентът да разполага с профил, като за целта предоставя име и фамилия на клиент физическо лице/ респ.- на лице, договарящо от името на клиент- юридическото лице, e-mail адрес и парола за достъп.

(3) За яснота, стъпките за сключване на договора за изработка и доставка на полиграфическа продукция през онлайн магазина са описани подробно в чл. 8 на настоящите Общи условия.

Чл. 3. Съгласие за комуникация по електронен път

(1) Страните се съгласяват, че всички изявления помежду им във връзка със сключването и изпълнението на договора за изработка и доставка на полиграфическа продукция могат да бъдат извършвани по електронен път и чрез електронни изявления по смисъла на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги и Закона за електронната търговия.

(2) Печатницата има право да съхранява в лог-файлове на своя сървър IP адреса на клиента, както и всяка друга необходима информация, необходима за идентифициране на клиента и възпроизвеждане на електронните му изявления, включително- това за приемане на настоящите Общи условия.

Чл. 4. Запитване за оферта за изработка и доставка

(1) Запитване за оферта може да бъде отправено от клиента в свободен текст, чрез формата за контакт, разположена на http://web2print.spektar.bg/contact, както и чрез e-mail до Търговския отдел на Печатница Спектър.

(2) Когато се отнася за продукти, чиято изработка е достъпна за онлайн поръчки, запитването може да бъде генерирано от клиента и чрез онлайн магазина на Печатница Спектър в свободен текст през формата за контакт http://web2print.spektar.bg/contact или посредством интерфейс с падащи менюта. Във втория случай клиентът избира дали да изпрати запитването относно изработката на така конфигурирания продукт до Печатница Спектър чрез формата за контакт (с бутона „Връзка с Търговски отдел”), което му дава възможност да получи оптимална оферта, или да продължи процедурата през онлайн магазина.

(3) За да продължи процедурата през онлайн магазина е необходимо клиентът да приложи към запитването и PDF-файловете за печат във формат и спецификации, отговарящи на техническите изисквания за офсетов печат.

(4) С подаване на запитването клиентът потвърждава, че се е запознал и приема настоящите общи условия.

Чл. 5. Калкулация и оферта

(1) Въз основа на постъпилото запитване Печатница Спектър изготвя калкулация и изпраща на клиента по имейл/ респ.- в профила в онлайн магазина, оферта, която съдържа информация за цена на изработка и транспортни разходи и има срок на валидност 15 календарни дни.

(2) Ако в хода на последващото уточняване на възлагането се установи несъответствие на формат, брой страници, цветност, некоректни или счупени файлове, офертата подлежи на корекция по отношение на първоначално предложената цена и транспортни разходи.

(3) Приемането на офертата следва да бъде направено от клиента в установения срок, с изрично писмено изявление. Писмената форма се счита за спазена и ако изявлението е направено по електронен път – по имейл или чрез интерфейса на електронния магазин.

(4) За поръчки на стойност над 5000 евро се изисква потвърждението да се извършва чрез връщане на подписана и подпечатана оферта от клиента.

Чл. 6. Поръчка

(1) За да завърши своята поръчка, с която възлага изработката на полиграфическата продукция с одобрените с офертата параметри, клиентът трябва да избере метод на доставка и плащане, да предостави на Печатницата всички необходими индивидуализиращи лични и фирмени данни, включително- ДДС регистрация, както и файловете, чието отпечатване възлага.

(2) Клиентът се задължава да поддържа актуални личните и фирмени данни за контакт в кореспонденцията с Печатница Спектър и в профила си в онлайн магазина– телефонен номер, имейл, адрес за доставка. Ако Клиентът промени предоставените данни за контакт, без да уведоми Печатницата, последната не носи отговорност за неблагоприятните последици, настъпили в резултат на неполучени съобщения и недоставена продукция.

(3) Поръчките за изработка на полиграфическа продукция се изпълняват въз основа на предоставени от клиента файлове, в одобрени от Печатницата формат и технически характеристики.

(4) Печатницата няма задължение да проверява предоставените от клиентите файлове за грешки в съдържанието, респективно- не носи отговорност за грешки в съдържанието на полиграфическите продукти, в случай че същите се съдържат в предоставения от клиента файл.

(5) Печатницата има право да откаже поръчка, която съдържа материали, нарушаващи действащото в Република България законодателство и добрите нрави или когато предоставените от клиента файлове не отговарят на изискванията за печат.

(6) Предаването на файловете се извършва чрез интерфейса на онлайн магазина или през системата Prinect Portal, за което клиентът получава достъп с потребителско име и парола. Системата дава възможност за качване, одобрение на файлове и сваляне на коригирани файлове. Клиентът носи отговорност за опазване на тайната на паролата за достъп до системата Prinect Portal. Печатница Спектър не носи отговорност за вреди, настъпили вследствие на нарушение на това изискване.

(7) След получаване на имейл/респ.- съобщение в потребителския профил на електронния магазин, за създадена производствена поръчка, клиентът получава възможност да качи файловете, чието отпечатване възлага, в системата Prinect Portal или ако е изрично заложено за поръчания продукт, директно през онлайн магазина.

(8) Печатница Спектър осъществява монтаж, автоматични и/или ръчни проверки и корекции на изпратените файлове, след което с имейл/ респективно- със съобщение в потребителския профил на електронния магазин, уведомява клиента за нуждата от окончателно потвърждение на файловете за печат.

(9) Клиентът одобрява файловете през системата Prinect Portal или писмено, по имейл.

Чл. 7. Потвърждение на поръчката (сключване на договора)

С окончателното одобрение на файловете в системата на Prinect Portal или по имейл от страна на клиента, страните приемат, че договорът за изработка и доставка на полиграфическа продукция е сключен и Печатницата започва изработката на възложеното. От този момент започва да тече срокът за изработка на възложената полиграфическа продукция.

Чл. 8. Стъпки за сключване на договора през онлайн магазина

(1) След като е влязъл в своя профил в онлайн магазина, Клиентът генерира запитване за оферта за изработка и доставка на полиграфическа продукция посредством интерфейс с падащи менюта. Визуализира се обобщена информация за запитването и ценова оферта при различните тиражи, краен срок за подаване на поръчката, време за изработка.

(2) В случай че желае допълнителни детайли и получаване на оптимална оферта, на този етап от процедурата клиентът може да осъществи контакт с Търговския отдел на Печатницата посредством бутона „Връзка с Търговски отдел”.

(3) При приемане на офертата без допълнителната стъпка „Връзка с Търговски отдел”, клиентът прилага PDF-файловете за печат във формат и спецификации, отговарящи на техническите изисквания за офсетов печат, посочва желания тираж и продължава с подаване на поръчката посредством бутона „Добави в количка” .

(4) Клиентът получава възможност да актуализира поръчката и да добави код за отстъпка. На този етап от процедурата той има възможност да провери общата цена на услугата, като избере метод на доставка- на място или чрез посочени транспортни фирми. След маркиране на избора се визуализира общата стойност на услугата с ДДС, включваща цена за изработка и цена на доставка, след приспадане на отстъпка, ако такава е налична.

(5) С натискане на бутона „Поръчай” клиентът преминава на етап уточняване на адрес за доставка, където има възможност да актуализира данните за доставка и фактуриране (включително- ДДС номер), в случай, че се различават от данните, които е предоставил в профила си. На този етап трябва окончателно да се посочи избрания от клиента метод на доставка.

(6) С натискане на бутона „Напред” клиентът преминава на етап преглед и плащане, при което може да избере плащане по банков път или да извърши плащане с дебитна/кредитна карта.

Визуализира се обобщение на поръчката, при което клиентът разполага с възможност за корекция на избрания адрес за доставка и метод на доставка. Преди да продължи, клиентът потвърждава, че е съгласен с Общите условия и Политиката за защита на личните данни.

(8) С натискане на бутона „Направи Поръчка”, поръчката е подадена към Печатницата. Клиентът получава потвърдителен имейл, от който е видно съдържанието на поръчката.

(9) В профила на клиента, в раздел „Моите поръчки”, е налична цялата информация за направената поръчка, както и нейния статус.

(10) Печатница Спектър осъществява монтаж, автоматични и/или ръчни проверки и корекции на изпратените файлове, след което с имейл или със съобщение в потребителския профил на електронния магазин, уведомява клиента за нуждата от окончателно потвърждение на файловете за печат.

(11) С окончателното одобрение на файловете по имейл от страна на клиента, страните приемат, че договорът за изработка и доставка на полиграфическа продукция е сключен и Печатницата започва изработката на възложеното. От този момент започва да тече срокът за изработка на възложената полиграфическа продукция.

Чл. 9. Промяна и анулиране на поръчката. Отказ от договор

(1) Доколкото полиграфическата продукция се изработва по поръчка на клиента и съобразно неговите индивидуални изисквания, отказ от договора по смисъла на Закона за защита на потребителите не може да бъде направен, ако е започнало изпълнението му от Печатницата.

(2) Всяка промяна на поръчката след този момент води до определяне на нова ценова оферта и промяна на срока за изработка.

(3) Всяка препечатка или ново започване на производствения процес поради несъответствия или грешки, които не са били съобщени от клиента, се извършва изцяло за негова сметка.

(4) Анулиране на поръчката от страна на клиента след нейното потвърждение е възможно единствено при заплащане на всички понесени от Печатница Спектър разходи за изработката, транспорт и закупени суровини.

Чл. 10. Цена за изработка и доставка. Плащания

(1) За изработката и доставката на възложената полиграфическа продукция клиентът дължи на Печатницата заплащане на цена, в размер и срок, окончателно уточнени в поръчката.

(2) Цената следва да бъде заплатена по банков път на Печатница Спектър, не по-късно от момента на предаването на готовата полиграфическа продукция, освен ако в отделно споразумение не е уговорено друго между страните.

(3) Когато поръчката се подава през онлайн магазина, плащането на цената може да бъде извършено с кредитна/дебитна карта или с PayPal през платформата или по банков път, при което сумите трябва да са постъпили в сметката на Печатница Спектър до 5 дни от подаване на поръчката.

(4) Подаване на рекламация от страна на клиента не го освобождава от задължението да извърши плащане в уговорените срокове.

Чл. 11. Транспорт и доставка

(1) Клиентът може да получи готовата полиграфическа продукция лично или чрез изрично упълномощено лице на място, в печатната база на Спектър или на посочения от него адрес в поръчката.

(2) Печатница Спектър доставя изработената полиграфическа продукция до посочения от клиента в поръчката адрес, чрез определени от Печатницата транспортни фирми.

(3) Клиентът е длъжен да провери състоянието и количеството на получената полиграфическа продукция при получаването и при констатирани липси и повреди да впише възражение в транспортните документи.

Чл. 12. Рекламации

(1) Рекламации за липси могат да бъдат направени единствено при получаване на готовата продукция.

(2) При забележки към качеството на изработената продукция, Клиентът има право в срок до 14 дни от получаването й, да отправи писмена рекламация до Печатница Спектър.

(3) В случай на рекламация по ал.2, клиентът е длъжен да предостави на Печатницата като доказателство за дефектите на продукцията 5% от доставените екземпляри, но не по-малко от 50 броя.

(4) Страните се съгласяват, че не е основание за рекламация наличието на некачествени (макалатурни) бройки, които не надхвърлят 2% от цялата продукция.

Чл. 13. Права на интелектуална собственост

(1) Клиентът декларира, че с изработката на възложената полиграфическа продукция не се извършва нарушение на действащото законодателство, включително- нарушение на права на интелектуална собственост на трети страни, в това число - авторски права, права върху търговски марки, промишлен дизайн и др.

(2) Клиентът е отговорен за това към момента на отпечатването на съдържащите се във файловете обекти на интелектуална собственост, да бъдат осигурени всички необходими разрешителни, лицензии и др., да бъдат спазени административните процедури и заплатени всички разноски във връзка с това.

(3) В случай, че трети страни предявят претенции към Печатница Спектър за нарушение по смисъла на предходните алинеи, клиентът се задължава изцяло и незабавно да обезщети Печатницата.

Чл. 14. Лични данни

(1) Като администратор на лични данни Печатница Спектър предприема всички необходими мерки за защита на личните данни на клиентите в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27.04.2016 г. (Общ регламент относно защитата на данните/GDPR) и Закона за защита на личните данни.

(2) Личните данни, които Печатница Спектър събира, обработва и съхранява, служат единствено за сключване и изпълнение на договора за изработка и доставка на полиграфическа продукция и за спазване на законовите изисквания.

(3) Печатница Спектър не разполага с достъп до картови и автентификационни данни на клиента.

(4) Клиентът се задължава да опазва тайната на паролите си за достъп до профила си в онлайн магазина на Печатница Спектър и системата Prinect Portal.

(5) Мерките за защита на личните данни, които Печатницата прилага са подробно описани в Политиката за поверителност (линк).

Чл. 15. Приложимо право и подсъдност

(1) Всички правни отношения между Печатница Спектър и клиента се регулират от действащото в Република България законодателство.

(2) Споровете, възникнали между страните, ще се решават с преговори, в дух на взаимно разбирателство, а при невъзможност да се постигне съгласие, ще бъдат отнасяни към родово компетентния съд в гр. София.

Чл. 16. Надзорни органи

  • (1) Комисия за защита на личните данни

    Адрес: гр. София, ул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2,
    тел.: (02) 940 20 46, факс: (02) 940 36 40, Email: kzld@government.bg, kzld@cpdp.bg
    Уебсайт: www.cpdp.bg

  • (2) Комисия за защита на потребителите

    Адрес: 1000 гр. София, ул. Врабча 1, етажи 3-5,
    тел.: 02 / 933 05 65, факс: 02 / 988 42 18
    email: info@kzp.bg
    Уебсайт: www.kzp.bg

Чл. 17. Нищожност

Нищожността на една или повече клаузи от настоящите общи условия не засяга валидността на останалите клаузи, които остават напълно приложими.

Чл. 18. Промяна на общите условия

Печатница Спектър си запазва правото да променя настоящите общи условия. Приложимите общи условия към отношенията между страните са тези, които са разположени на адрес https://web2print.spektar.bg/terms-condition

към датата на подаване на запитването.